Readaptarea corpului tău după naştere

Reluarea unei activități fizice

După o naştere, reluarea unei activităţi fizice asociată cu o alimentaţie echilibrată te va ajuta să îţi remodelezi silueta. Este totuşi necesar să îţi menajezi corpul în primele luni de după naştere: ai grijă să alegi exerciţii adaptate!
 

  • De la dispariţia sângerărilor de după naştere: mers.
  • După şase săptămâni: înot.
  • După reeducarea perineului: exerciţii abdominale.
  • După 4 luni: exerciţii cardiovasculare la sală sau în aer liber (tenis, înot sportiv, ciclism).
  • După un an: plimbare pe jos şi toate celelalte sporturi.

 

Iată câteva exemple de exerciţii pe care le poţi efectua zilnic acasă:

 

  • Pentru a calma durerea de spate (recomandat în primele luni)
    • Întinsă pe spate, cu picioarele îndoite, călcâiele aproape de fese, mâinile pe burtă, capul pe sol, bărbia spre interior, balansează uşor bazinul înainte pentru ca spatele să stea lipit de sol.
    • Atunci când expiri, înalţă bazinul şi sprijină-l de sol când inspiri.
    • Rămâi în această poziţie 10 minute, expirând pe gură.
       
  • Pentru a-ţi tonifia abdomenul (se recomandă după reeducarea perineului - consultă schema animată)
    • Întinsă pe spate, cu bărbia spre interior, genunchii îndoiţi, picioarele în aer, pune mâinile pe genunchi.
    • Fără să te mişti, împinge mâinile spre genunchi şi genunchii spre mâini timp de 20 de secunde.
    • Repetă exerciţiul de 6 ori, cu 30 de secunde de pauză între fiecare.
       
  • Pentru tonifierea coapselor şi dezvoltarea muşchilor umerilor (consultă schema animată)
    • Aşezată pe un scaun, cu picioarele depărtate la nivelul şoldurilor, pune mâinile pe genunchi.
    • Mâinile împing genunchii pentru a-i apropia, iar genunchii opun rezistenţă.
    • Rămâi în poziţie timp de 30 de secunde.
    • Repetă exerciţiul de 4 ori, cu 20 până la 30 de secunde de pauză între fiecare.

 

Comentează acest articol

Trimite