#ACȚIUNILE NOASTRE

Contribuim la atingerea obiectivelor climatice globale până în 2050

Contribuim la atingerea obiectivelor climatice globale până în 2050
A merge mai rapid în lupta împotriva schimbărilor climatice: acesta este obiectivul cu care Mustela și alte 500 de companii și mărci certificate B Corp s-au angajat într-o mobilizare îndrăzneață. În cadrul COP 25, acest grup s-a angajat să contribuie la realizarea obiectivelor climatice globale până în 2050. Descoperiți detaliile acestei acțiuni fără precedent.

Un angajament puternic pentru accelerarea tranziției ecologice

COP 25, un cadru pentru combaterea schimbărilor climatice

Între 2 și 13 decembrie 2019, Madridul a găzduit cea de-a 25-a conferință a Națiunilor Unite privind schimbările climatice, cunoscută și sub numele de COP 25 (Conferința Părților). Acest eveniment important, având ca slogan "Time for action" (Este timpul să acționăm), își propunea să mențină încălzirea globală sub 2 grade Celsius. Un astfel de angajament implică o reducere drastică a emisiilor de gaze cu efect de seră.

O acțiune climatică fără precedent

Cu ocazia acestei conferințe - COP 25, Mustela și peste 500 de companii și mărci certificate B Corp, dintre care 30 în Franța, și-au asumat un angajament ambițios pentru a accelera tranziția ecologică: atingerea neutralității carbonului până în 2050. Este vorba despre cea mai largă și mai ambițioasă acțiune climatică întreprinsă vreodată de un colectiv global de companii.

Neutralitatea carbonului: cum funcționează?

Neutralitatea carbonului mai este numită și zero net de carbon. Acest lucru înseamnă că nu se emit mai multe gaze cu efect de seră decât poate absorbi pământul.

În mod concret, acest lucru înseamnă:

  • Reducerea foarte semnificativă a emisiilor de CO2,

  • Compensarea emisiilor reziduale prin participarea activă la conservarea și dezvoltarea "puțurilor de carbon" naturale, rezervoare care absorb CO2, cum ar fi pădurile sau pajiștile, de exemplu, prin restaurarea ecosistemelor, agricultura ecologică și regenerativă, conservarea biodiversității...

  • Încurajarea cât mai multor companii să intre în aceeași abordare.

Și este important să se măsoare aceste acțiuni: în fiecare an, Mustela și ceilalți semnatari trebuie să prezinte evaluarea emisiilor lor și mijloacele folosite pentru compensarea emisiilor lor de CO2.

Mustela, o marcă responsabilă de mult timp

O abordare de responsabilitate socială angajată de 16 ani

Angajamentul nostru de a atinge neutralitatea carbonului până în 2050 este un alt pas în abordarea noastră militantă de lungă durată pentru a minimiza impactul produselor noastre asupra oamenilor și mediului înconjurător. De 16 ani, am pus în aplicare o abordare de Responsabilitate Socială cu rezultate concrete.

De exemplu?

Abordarea noastră de eco-design, implementată începând cu 2010, ne-a permis:

  • Economisirea a 145 de tone de plastic,

  • Economisirea a 65 de tone de carton,

  • Asigurarea că 100% din flacoanele noastre sunt reciclabile.

În singurul nostru loc de producție din Franța, din Epernon (Eure-et-Loir), am redus consumul de energie:

  • Cu 19,4% la electricitate,

  • Cu 24,6% la gaz,

  • Cu 13,2% la apă.

(Rezultate înregistrate începând din 2020, pe site-ul din Epernon, pentru 100 de unități produse, pentru toate activitățile Laboratoarelor Expanscience)

În plus, pentru acest loc, achiziționăm 100% energie regenerabilă (ceea ce înseamnă practic că pentru 100% din energia consumată pe loc, 100% din energia "verde" de origine europeană este injectată în rețea).

Marca B Corp

Începând cu 2018, suntem mândri să fim certificați B Corp. Creat de o organizație non-guvernamentală, această etichetă internațională, pionieră și exigentă, este acordată companiilor care urmăresc un impact pozitiv triplu asupra societății, mediului și economiei. Expanscience este primul laborator farmaceutic și dermo-cosmetic din lume care a primit certificarea B Corp în 2018.

Spre zero deșeuri

Într-o abordare de îmbunătățire continuă, căutăm să mergem mai departe în eco-designul produselor noastre și mai ales în reducerea ambalajelor. În acest sens, derulăm un experiment în două farmacii începând din iunie 2020: vânzarea la vrac a produselor pentru îngrijirea și igiena pielii bebelușului în farmacie.